Blog Single

Rozwiązanie WARTY wykorzystujące sztuczną inteligencję w procesie likwidacji szkód komunikacyjnych otrzymało wyróżnienie w prestiżowym konkursie Złoty Bankier 2021. Nagroda dla rozwiązania Image Recognition została przyznana w kategorii Innowacja Fin-Tech.

Złoty Bankier to coroczny ranking polskich usług finansowych, przygotowywany przez klientów i ekspertów branżowych. Jest to największe badanie sektora bankowego w Polsce, a od niedawna także i okazja do wyróżnienia najlepszych innowacji technologicznych wdrożonych w bankach, firmach z sektora fintech oraz w sektorze ubezpieczeniowym. W tej właśnie kategorii uhonorowano rozwiązanie Image Recognition wykorzystywane w Warcie do likwidacji szkód komunikacyjnych. Nagroda specjalna Innowacja Fin-Tech jest przyznawana przez kapitułę złożoną z ekspertów Bankier.pl, PRNews.pl, Pulsu Biznesu, Obserwatorium.biz i autorytetów rynkowych, którzy ocenili projekty pod kątem ich innowacyjności, wpływu na rynek i potencjału rozwojowego.

WARTA już od wielu lat wdraża rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji, które mają na celu usprawnienie i poprawienie jakości obsługi klienta. Od 2019 roku firma wykorzystuje w codziennej obsłudze klienta wirtualnego asystenta na infolinii i rozpoznawanie obrazu, dzięki czemu w istotny sposób usprawniła proces likwidacji szkód. Sztuczna inteligencja jest wykorzystywana w WARCIE także w postaci chatbota w Facebook Messengerze, a niedawno firma wdrożyła również silnik decyzyjny – narzędzie, które będzie spinało ze sobą rozwiązania technologiczne i aplikacje używane w procesach obsługowych, w tym likwidacji szkód w firmie.

Nasi klienci od kilku lat korzystają z rozwiązań bazujących na sztucznej inteligencji. W 2020 roku we współpracy z Tracktable wdrożyliśmy technologię do weryfikacji poprawności kosztorysu wykonanego przez warsztat. Sztuczna inteligencja porównuje zdjęcia pojazdu z dokonaną wyceną i zgłasza nam potencjalne błędy. W ten sposób przeanalizowane zostało już ponad 36 tysięcy spraw, co przyniosło nam 1 mln zł oszczędności. Dzięki niemu klient zyskuje sprawniejszą obsługę, a w efekcie jego auto zostanie szybciej naprawione, a nam pozwala łatwiej wyłapywać ewentualne błędy na etapie wyceny szkody. – tłumaczy Jakub Polnik – menedżer projektu z WARTY.